Мірошниченко О. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5712-3752, Бахмутова Л. М.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5119-236X
(2025)
Фахова підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзії.
Нові технології навчання. № 99.
С. 125–134.
ISSN 2710-3560.
DOI: 10.52256/2710-3560.2025.99.13.
1.pdf
Завантажити (318kB) | Preview
Анотація
Досліджується роль формування гуманістичної спрямованості та емпатійності в процесі підготовки до професійної діяльності в умовах інклюзії у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей. Актуальність дослідження випливає із факту, що у процесі професійної діяльності вчителя його гуманістична спрямованість постає суттєвим аспектом діяльності з дітьми з особливими освітніми потребами. Адже одним із надважливих завдань, що стоїть перед українським суспільством як суспільством, яке хоче відбудувати країну та якомога повніше реалізувати свій потенціал розвитку, є реальне залучення людей з обмеженими можливостями в це суспільство.
Підготовка до педагогічної діяльності передбачає розвиток гуманістичної спрямованості, емпатійності, толерантності майбутнього педагога, націленості на педагогічну діяльність з дітьми з ООП. Гуманістична спрямованість виникає на підґрунті особистісного інтересу та стійкої мотивації до педагогічної діяльності, обумовлюється професійними потребами, усвідомленням соціальної значущості діяльності вчителя, а також наявністю якостей, притаманних фахівцю освітянської сфери. Виконання професійних обов’язків педагога в умовах інклюзії великою мірою пов’язане з розвитком емпатії, чому в процесі фахової підготовки приділяється увага за допомогою тренінгових програм.
З метою вивчення рівня емпатійності як необхідної якості вчителя для роботи з учнями з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії було проведено дослідження за методикою «Тест емпатійних тенденцій А. Мехраб’яна і Н. Епотейна». Опитування проводилось серед здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей у Житомирському державному університеті імені Івана Франка у 2023–2024 рр. За допомогою статистичних методів для математичного узагальнення результатів експериментального дослідження доведено ефективність проведення тренінгової програми «Гуманістичні цінності та емпатія».
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 25 Черв 2025 22:00 |
Оновлення: | 12 Серп 2025 20:36 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44389 |
ДСТУ 8302:2015: | Мірошниченко О. А., Бахмутова Л. М. Фахова підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзії. Нові технології навчання. 2025. № 99. С. 125–134. DOI: 10.52256/2710-3560.2025.99.13. |