Кузьменко О. Ю.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4977-5638, Герасимович В. А.
(2025)
Роль ШІ у трансформації методики викладання англійської мови: педагогічні перспективи та ризики.
Інноваційна педагогіка. Т. 2, № 83.
С. 206–210.
ISSN 2663-6085.
DOI: 10.32782/2663-6085/2025/83.2.40.
1.pdf
Завантажити (544kB) | Preview
Анотація
Стаття присвячена історичному екскурсу в історію поширення інструментів штучного інтелекту (ШІ) в освіті, аналізу їхніх переваг, потенційних можливостей і супровідних ризиків. У роботі підкреслюються позитивні аспекти використання ШІ в освітньому процесі, зокрема персоналізація та індивідуалізація навчання, автоматизація рутинних та адміністративних завдань, підтримка інклюзивного середовища, розширення доступу до якісної освіти незалежно від місця проживання та локаційного перебування учнів, а також розвиток ключових компетентностей XXI століття, таких як критичне мислення, креативність, цифрова грамотність, гнучкість, адаптивність та вміння навчатися впродовж життя. Водночас акцентується увага на ризиках, що супроводжують активне впровадження генеративного ШІ у шкільну практику, зокрема йдеться про втрату академічної доброчесності, зростання випадків плагіату, загрозу для безпеки персональних даних, певну упередженість алгоритмів, відсутність цифрових навичок у педагогів, а також надмірну автоматизацію навчального процесу, що може спричинити деінтелектуалізацію молодого покоління. У статті також про- аналізовано освітній потенціал сучасних програм і сервісів ШІ у контексті їх використання на уроках англійської мови. Розглянуто конкретні функції інструментів штучного інтелекту, які можуть бути ефективно інтегровані в навчальний процес, такі як генерація навчальних матеріалів, адаптація контенту під рівень учнів, автоматизоване оцінювання, створення індивідуальних планів навчання тощо. Піднімаються етичні питання впровадження ШІ в шкільну освіту, пропонуються практичні рекомендації для педагогів щодо мінімізації негативних наслідків використання генераторів штучного інтелекту. У науковій розвідці наголошується на потребі створення нормативно-етичної бази та забезпечення належної цифрової підготовки вчителів для безпечної й ефективної інтеграції інноваційних технологій в освітній процес. Важливим є також формування критичного ставлення до технологій серед здобувачів освіти як чинника їхньої цифрової безпеки.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 04 Серп 2025 08:12 |
Оновлення: | 04 Серп 2025 08:12 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44843 |
ДСТУ 8302:2015: | Кузьменко О. Ю., Герасимович В. А. Роль ШІ у трансформації методики викладання англійської мови: педагогічні перспективи та ризики. Інноваційна педагогіка. 2025. Т. 2, № 83. С. 206–210. DOI: 10.32782/2663-6085/2025/83.2.40. |