Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Змістово-компонентна структура готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності

Вербівський Д. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5238-1189 (2025) Змістово-компонентна структура готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності. Наука і техніка сьогодні. № 48. С. 564–577. ISSN 2786-6025. DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-564-577.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (535kB) | Preview

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність дослідження проблеми готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійну діяльність в умовах цифровізації та реформування освітньої системи України. Охарактеризовано тенденції інтеграції національної освіти у європейський простір, що потребує перегляду підходів до підготовки педагогічних кадрів, зокрема фахівців у галузі інформатики, спроможних не лише опанувати новітні цифрові засоби, а й забезпечувати їх ефективне використання в освітньому процесі. Узагальнено підходи науковців до визначення поняття «готовність», окреслено його інтегративну природу як поєднання мотиваційних, когнітивних, операційно-діяльнісних та рефлексивних компонентів. На основі теоретичного аналізу і результатів емпіричного дослідження виокремлено змістові характеристики основних компонентів готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій, до яких належать мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно- технологічний, інтегративно-творчий та контрольно-рефлексивний.

Визначено комплекс критеріїв і показників, що дають змогу оцінювати рівень сформованості готовності здобувачів освіти, зокрема мотиваційний, знаннєвий, практично-діяльнісний, креативно-інноваційний та результативний критерії. Обґрунтовано чотири рівні готовності: адаптивний, репродуктивний, продуктивний і креативний, наведено їх змістові характеристики.

Описано специфіку прояву професійної компетентності на кожному рівні, особливості мотивації, знань, навичок і рефлексивних умінь майбутніх учителів інформатики. Підкреслено, що сформованість готовності до застосування інноваційних технологій є важливою умовою підвищення якості освітнього процесу та досягнення європейських стандартів освіти.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Дмитрій Сергійович Вербівський
Дата подачі: 04 Серп 2025 19:07
Оновлення: 04 Серп 2025 19:21
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44848
ДСТУ 8302:2015: Вербівський Д. С. Змістово-компонентна структура готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності. Наука і техніка сьогодні. 2025. № 48. С. 564–577. DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-564-577.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу