Вербівський Д. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5238-1189
(2025)
Змістово-компонентна структура готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності.
Наука і техніка сьогодні. № 48.
С. 564–577.
ISSN 2786-6025.
DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-564-577.
1.pdf
Завантажити (535kB) | Preview
Анотація
У статті обґрунтовано актуальність дослідження проблеми готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійну діяльність в умовах цифровізації та реформування освітньої системи України. Охарактеризовано тенденції інтеграції національної освіти у європейський простір, що потребує перегляду підходів до підготовки педагогічних кадрів, зокрема фахівців у галузі інформатики, спроможних не лише опанувати новітні цифрові засоби, а й забезпечувати їх ефективне використання в освітньому процесі. Узагальнено підходи науковців до визначення поняття «готовність», окреслено його інтегративну природу як поєднання мотиваційних, когнітивних, операційно-діяльнісних та рефлексивних компонентів. На основі теоретичного аналізу і результатів емпіричного дослідження виокремлено змістові характеристики основних компонентів готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій, до яких належать мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно- технологічний, інтегративно-творчий та контрольно-рефлексивний.
Визначено комплекс критеріїв і показників, що дають змогу оцінювати рівень сформованості готовності здобувачів освіти, зокрема мотиваційний, знаннєвий, практично-діяльнісний, креативно-інноваційний та результативний критерії. Обґрунтовано чотири рівні готовності: адаптивний, репродуктивний, продуктивний і креативний, наведено їх змістові характеристики.
Описано специфіку прояву професійної компетентності на кожному рівні, особливості мотивації, знань, навичок і рефлексивних умінь майбутніх учителів інформатики. Підкреслено, що сформованість готовності до застосування інноваційних технологій є важливою умовою підвищення якості освітнього процесу та досягнення європейських стандартів освіти.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Користувач: | Дмитрій Сергійович Вербівський |
Дата подачі: | 04 Серп 2025 19:07 |
Оновлення: | 04 Серп 2025 19:21 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44848 |
ДСТУ 8302:2015: | Вербівський Д. С. Змістово-компонентна структура готовності майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності. Наука і техніка сьогодні. 2025. № 48. С. 564–577. DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-564-577. |