Семенюк Р. А.ORCID: https://orcid.org/0009-0004-0040-7473
(2025)
Штучний інтелект у віртуальних репетиторах: перспективи та виклики впровадження.
Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 54.
С. 794–803.
ISSN 2786-4952.
DOI: 10.52058/2786-4952-2025-8(54)-794-803.
1.pdf
Завантажити (332kB) | Preview
Анотація
У статті досліджується сучасний стан та перспективи впровадження віртуальних репетиторів у систему освіти, що набувають дедалі більшої актуальності в умовах цифрової трансформації. Розглядаються основні технологічні основи цих платформ – штучний інтелект, машинне навчання та адаптивні алгоритми, які забезпечують можливість створення персоналізованих навчальних траєкторій, точну діагностику рівня знань та підбір індивідуального навчального контенту відповідно до потреб учнів. Проаналізовано міжнародний досвід, зокрема функціонування платформ Squirrel AI, Carnegie Learning, Knewton та Querium, які демонструють високий рівень ефективності та здатність адаптувати навчання до індивідуальних особливостей користувачів.
Окрему увагу приділено розвитку віртуальних репетиторів в Україні, де активізуються освітні технології та розробляються локалізовані рішення, такі як Bytelearn, TutorAI, AI Tutor Pro, AntiSchool.online та інші. Визначено основні переваги використання віртуальних репетиторів: гнучкість навчального процесу, доступність освітніх ресурсів у будь-який час, зниження вартості індивідуаль- ного навчання, інтерактивність, мотивація учнів, а також масштабованість освітніх послуг. Водночас окреслено низку проблем і викликів, серед яких недостатній рівень цифрової інфраструктури в окремих регіонах України, обмежена цифрова компетентність педагогів, потреба в адаптації навчального контенту до національних стандартів та питання етики і безпеки персональних даних. Наголошено на важливості комплексного підходу до впровадження таких технологій, що включає розвиток інфраструктури, підвищення кваліфікації викладачів, методичний супровід та створення адаптованого контенту. Підкреслено, що віртуальні репетитори, враховуючи їхні можливості, є одним із ключових інструментів модернізації освітньої системи та підвищення якості навчання в умовах цифрової доби.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 30 Серп 2025 09:54 |
Оновлення: | 30 Серп 2025 09:54 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45049 |
ДСТУ 8302:2015: | Семенюк Р. А. Штучний інтелект у віртуальних репетиторах: перспективи та виклики впровадження. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 54. С. 794–803. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-8(54)-794-803. |