Вітвицька С. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9541-2635, Танська В. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6496-0145
(2025)
Проблема формування екологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки.
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121.
С. 195–209.
ISSN 2663-6387.
DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.15.
17.pdf
Завантажити (490kB) | Preview
Анотація
У статті представлено аналіз основних концепцій дослідження (екологічна освіта, компетентність, екологічна компетентність, екологічна компетентність майбутніх учителів початкової школи, формування екологічної компетентності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки). Проаналізовано різні підходи до дослідження проблеми формування екологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки (системний, діяльнісний, компетентнісний, аксіологічний, краєзнавчий та екологічний, культурологічний, технологічний). Процес формування екологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи розглядається в історико-педагогічному, психологічному, філософському аспектах. На основі системного, діяльнісного, аксіологічного, технологічного підходів розроблено структурно-функціональну модель формування екологічної компетентності вчителів початкової освіти, яка враховує основні положення концепції «Нової української школи» (НУШ) та сучасні тенденції підготовки майбутніх педагогічних працівників у вищих навчальних закладах. Основними компонентами моделі є структурний (цілемотиваційний, інформаційний, діяльнісний, емоційно-ціннісний, творчо-пошуковий, рефлексивний) та функціональний (діагностично-корекційний, розвивально-проекційний, стимулююче-мотиваційний, організаційний, контрольно-оцінювальний). У процесі дослідження було визначено фактори, що впливають на ефективність екологічної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, та визначено рівні готовності здобувачів вищої освіти до формування екологічної компетентності студентів. Представлені результати анкетування підтверджують актуальність проблеми та необхідність подальшого дослідження з метою вдосконалення змісту та форм підготовки майбутніх учителів до еколого-освітньої діяльності.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра початкової освіти та культури фахової мови Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Аліна Ковальчук |
Дата подачі: | 01 Вер 2025 12:26 |
Оновлення: | 01 Вер 2025 12:51 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45069 |
ДСТУ 8302:2015: | Вітвицька С. С., Танська В. В. Проблема формування екологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 195–209. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.15. |