Бородіна О. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2777-2508, Гусаревич О. В.
(2021)
Здоров’язберігальні технології в освітньому процесі закладу вищої освіти.
Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Т. 1, № 76.
С. 84–88.
ISSN 1992-5786.
DOI: 10.32840/1992-5786.2021.76-1.15.
1.pdf
Завантажити (148kB) | Preview
Анотація
Статтю присвячено раціоналізації здоров’язберігальних технологій, що використовуються для збереження та поліпшення стану здоров’я студентської молоді та сприяють підвищенню ефективності освітнього процесу в закладі вищої освіти. Вказано важливість формування здоров’язберігального освітнього простору, основною метою якого є реалізація валеологічного виховання, підвищення активності серед студентської молоді, створення сприятливого психологічного середовища під час навчально-виховного процесу, реалізація методів і прийомів, що сприяють збереженню інтересу студентів до навчального матеріалу, створення умов для самореалізації.
Використання здоров’язберігальних технологій у навчальному процесі дає студентам змогу більш успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі, проявляти творчі здібності, а викладачу – ефективно здійснювати профілактику девіантної поведінки за допомогою формування здоров’язберігального освітнього середовища. Зазначено, що основними структурними компонентами здоров’язберігальних технологій є такі: аксіологічний, гносеологічний, власне здоров’язберігальний, емоційно-вольовий, екологічний, фізкультурно-оздоровчий.
Проведено науковий аналіз технологій у забезпеченні здоров’язбереження в освітньому процесі закладу вищої освіти, який дає змогу виокремити такі здоров’язберігальні технології, а саме: технологія диференційованого навчання, технологія особистісно-орієнтованого навчання, технологія проблемного навчання, технологія діалогового навчання, технологія рефлексивного навчання.
Аналіз наукової літератури дав можливість узагальнити класифікацію здоров’язберігальних технологій і з’ясувати, що за характером діяльності здоров’язберігальні технології є вузькоспеціалізованими (медичні, освітні, соціальні, психологічні) та комплексними (технології комплексної профілактики захворювань, корекції та реабілітації здоров’я, педагогічні здоров’язберігальні технології; технології спрямовані на формування здорового способу життя). З’ясовано, що здоров’язберігальні технології здійснюють функцій, серед яких: формування, інформативно-комунікативна, здоров’язберігальна, оздоровча, формування культури здоров’я.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра фізичної культури та базової загальновійськової підготовки |
Користувач: | Оксана Бородіна |
Дата подачі: | 09 Вер 2025 13:22 |
Оновлення: | 09 Вер 2025 13:23 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45222 |
ДСТУ 8302:2015: | Бородіна О. С., Гусаревич О. В. Здоров’язберігальні технології в освітньому процесі закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. Т. 1, № 76. С. 84–88. DOI: 10.32840/1992-5786.2021.76-1.15. |