Прус А. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8869-2544, Швець В. О.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2084-1336
(2025)
Студентська науково-дослідницька робота з теорії та методики навчання математики: зміст та критерії оцінювання.
Освіта. Інноватика. Практика. Т. 13, № 7.
С. 96–102.
ISSN 2616-650X.
DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i7-015.
1.pdf
Завантажити (254kB) | Preview
Анотація
Проведення Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з теорії та методики навчання математики наражається на ряд труднощів, пов'язаних з відсутністю чітких вимог до змісту, структури та критеріїв оцінювання поданих робіт. Дослідження спрямоване на розв'язання проблеми об'єктивного та прозорого конкурсного відбору через розробку системи критеріїв оцінювання студентських науково-дослідницьких робіт. Використано теоретичні методи: аналіз, синтез, порівняння та узагальнення наукових джерел і нормативних документів щодо фахової підготовки вчителя математики; аналіз студентських науково-дослідницьких робіт минулих років; аналіз досвіду конкурсного відбору. Емпіричні методи включали інтерв'ювання викладачів вишів та студентів бакалаврату і магістратури. Експериментальною базою слугував багаторічний досвід проведення конкурсів студентських робіт. Визначено орієнтовний зміст і структуру науково-дослідницької студентської роботи, що включає вступ, мету і завдання, теоретичні засади, представлення результатів, висновки, анотацію та список джерел. Розроблено систему критеріїв оцінювання робіт (актуальність теми, новизна, практична значущість, дослідницький характер, рівень використання літератури, самостійність, якість оформлення) та критерії оцінювання захисту робіт. Систематизовано типові помилки студентів: методичні, змістові, структурні та технічні. Обґрунтовано доцільність продовження конкурсів як інструменту розвитку дослідницьких компетентностей майбутніх педагогів. Підтверджено необхідність уніфікації вимог до конкурсних робіт для забезпечення об'єктивного відбору. Запропоновані критерії потребують широкого обговорення у науково-педагогічному середовищі. Незважаючи на низьку участь студентів, освітня цінність конкурсів залишається високою.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | студентська науково-дослідницька робота, теорія та методика навчання математики, конкурс наукових робіт, критерії оцінювання, майбутній вчитель математики, дослідницькі компетентності, науковий керівник |
Класифікатор: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Користувач: | Алла Прус |
Дата подачі: | 30 Вер 2025 16:18 |
Оновлення: | 30 Вер 2025 16:18 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45376 |
ДСТУ 8302:2015: | Прус А. В., Швець В. О. Студентська науково-дослідницька робота з теорії та методики навчання математики: зміст та критерії оцінювання. Освіта. Інноватика. Практика. 2025. Т. 13, № 7. С. 96–102. DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i7-015. |