Argiropoulos D., Вознюк О. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4458-2386
(2025)
Creative integration of knowledge is the problem of modern pedagogy and education.
Креативна педагогіка. № 18.
С. 9–15.
1.pdf
Завантажити (233kB) | Preview
Анотація
The current problem of organizing knowledge in the system of professional and pedagogical education is analyzed in the context of developing a system of integrative knowledge and interdisciplinary lecture courses. An integrative approach to organizing information in the field of education is being outlined, which helps students form a comprehensive set of knowledge, their synthesis, when transferring ideas and methods from between the sciences also form the basis of a creative approach in modern conditions of scientific and technological progress.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | integration of knowledge, professional and pedagogical awareness, integrative approach, natural sciences, humanities, fundamental, applied sciences, natural sciences |
| Класифікатор: | B Філософія, психологія, релігія > B Філософія (Загальне) L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LA Історія освіти |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті |
| Користувач: | Олександр Васильович Вознюк |
| Дата подачі: | 17 Жовт 2025 22:31 |
| Оновлення: | 17 Жовт 2025 22:31 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45550 |
| ДСТУ 8302:2015: | Argiropoulos D., Вознюк О. В. Creative integration of knowledge is the problem of modern pedagogy and education. Креативна педагогіка. 2025. № 18. С. 9–15. |


