Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Creative integration of knowledge is the problem of modern pedagogy and education

Argiropoulos D., Вознюк О. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4458-2386 (2025) Creative integration of knowledge is the problem of modern pedagogy and education. Креативна педагогіка. № 18. С. 9–15.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (233kB) | Preview

Анотація

The current problem of organizing knowledge in the system of professional and pedagogical education is analyzed in the context of developing a system of integrative knowledge and interdisciplinary lecture courses. An integrative approach to organizing information in the field of education is being outlined, which helps students form a comprehensive set of knowledge, their synthesis, when transferring ideas and methods from between the sciences also form the basis of a creative approach in modern conditions of scientific and technological progress.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: integration of knowledge, professional and pedagogical awareness, integrative approach, natural sciences, humanities, fundamental, applied sciences, natural sciences
Класифікатор: B Філософія, психологія, релігія > B Філософія (Загальне)
L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LA Історія освіти
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач: Олександр Васильович Вознюк
Дата подачі: 17 Жовт 2025 22:31
Оновлення: 17 Жовт 2025 22:31
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45550
ДСТУ 8302:2015: Argiropoulos D., Вознюк О. В. Creative integration of knowledge is the problem of modern pedagogy and education. Креативна педагогіка. 2025. № 18. С. 9–15.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу