Панченко Є. С.
ORCID: https://orcid.org/0009-0003-8470-2068
(2025)
Розвиток комунікативних навичок дітей із загальним недорозвиненням мовлення через піскотерапію.
Інновації в дошкільній і початковій освіті. № 3.
С. 77–85.
ISSN 3041-2439.
DOI: 10.31652/3041-2439-2025-3-7.
1.pdf
Завантажити (251kB) | Preview
Анотація
Авторка звертає увагу на те, що в сучасному суспільстві збільшується кількість дітей із мовленнєвими порушеннями, що ускладнює їхню соціалізацію, навчання та комунікацію. Традиційні методи мовленнєвої терапії не завжди дають швидкі та стійкі результати, тому потрібні альтернативні підходи, що враховують особливості психоемоційного розвитку дітей. Гра з піском допомагає дітям знижувати рівень тривожності, долати мовленнєві бар‟єри та покращувати комунікативні навички через невербальну взаємодію, яка поступово переходить у мовленннєву. Метою статті авторка визначає обґрунтування впливу пісочної терапії на розвиток комунікативних навичок у дітей із загальним недорозвиненням мовлення. Для досягнення мети використано теоретичні (аналіз наукової літератури, синтез та узагальнення отриманих теоретичних знань для розробки методичних рекомендацій) та емпіричні (спостереження, педагогічний експеримент для визначення рівня розвитку комунікативних навичок у дітей із ЗНМ, кількісний та якісний аналіз отриманих даних) методи.Практична частина містить результати дослідження ефективності піскотерапевтичних занять у розвитку комунікативних навичок дітей із ЗНМ. Представлено серію занять з піскотерапії, які позитивно впливають на формування діалогічного та монологічного мовлення, збагачення словникового запасу, розвиток граматичної правильності мовлення. У дослідженні стверджується, що регулярні заняття з піском стимулюють дітей до активного мовленнєвого самовираження, сприяють розвитку вербальної та невербальної комунікації, а також покращують загальний психоемоційний стан. Представлені практичні рекомендації щодо організації занять із пісочної терапії, описані позитивні аспекти використання даного методу. Піскотерапія може бути інтегрована в комплексну систему корекційно-розвивальної роботи, збагачуючи її новими можливостями для розвитку мовлення та соціальної адаптації дітей.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | комунікативні навички, діти із загальним недорозвиненням мовлення, старший дошкільний вік, пісочна терапія |
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти |
| Користувач: | Єлизавета Сергіївна Панченко |
| Дата подачі: | 15 Груд 2025 10:47 |
| Оновлення: | 15 Груд 2025 10:48 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46168 |
| ДСТУ 8302:2015: | Панченко Є. С. Розвиток комунікативних навичок дітей із загальним недорозвиненням мовлення через піскотерапію. Інновації в дошкільній і початковій освіті. 2025. № 3. С. 77–85. DOI: 10.31652/3041-2439-2025-3-7. |


