Людина, що навчається: головні аспекти нової парадигми освіти

Вознюк, О. В. and Тичина, О. Р. (1998) Людина, що навчається: головні аспекти нової парадигми освіти. Other. Волинь, Житомир.

[img]
Preview
Text
Download (5MB) | Preview

Abstract

Монографія є спробою комплексного дослідження людини як сутності, що навчається та розвивається. Автори аналізують розвиток предметів та явищ, які відносяться до різних рівнів реальності, що дозволяє сформулювати основні аспекти концепції універсальної парадигми розвитку. Досліджується феномен соціальної динаміки в широкому філософському та психологічному контекстах, що дає можливість розширити когнітивне поле аналізу та поєднати факти, які відносяться до віддалених одна від одної галузей знань. Монографія репрезентує концепцію духовності як цілісності на основі погляду на духовність як всезагальне явище нашого світу. Розглядаються актуальні проблеми освіти на грунті сформульованої авторами нової парадигми освіти.

Item Type: Monograph (Other)
Uncontrolled Keywords: The monographic is an endeavour of complex research directed at the wide-ranging synthesis of human being and the Universe in the context of their development. The authors analyse the development of various things and phenomena belonging to different levels of reality which enables them to outline the main aspects of the concept of universal paradigm of development. The authors try to substantiate the basic patterns of social dynamics due to the concept of universal model of development. The authors analyse the problem of social dynamics in the broad psychological and philosophical context, which gives them an opportunity to widen the cognitive sphere of their analysis, to unite facts of the remotest fields of knowledge. The authors represent the concept of spirituality as wholeness on the basis of the cognitive analysis of spirituality as the universal phenomenon of our world. The actual problems of education under the angle of the authors's new paradigm of education are considered.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
B Philosophy. Psychology. Religion > BC Logic
B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
B Philosophy. Psychology. Religion > BL Religion
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 31 Mar 2018 10:04
Last Modified: 31 Mar 2018 10:04
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26866

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics