Єршов М.-О. О.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6839-622X
(2025)
Термінологічний аналіз соціогуманітарної освіти як міждисциплінарного феномена.
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121.
С. 61–73.
ISSN 2663-6387.
DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.5.
7.pdf
Завантажити (474kB) | Preview
Анотація
У статті наведено термінологічний аналіз поняття «соціогуманітарна освіта» як міждисциплінарного явища, обґрунтовано його значення, функції та завдання. Встановлено, що в сучасному науковому дискурсі триває активна історична дискусія щодо пріоритетності соціогуманітарних та природничих наук. Показано, що феномен «соціогуманітарної освіти» має характеристики, що ускладнюють його однозначне тлумачення. До них належать: полісемія (наявність кількох значень, що змінюються залежно від контексту: перелік навчальних дисциплін, зміст та процес підготовки особистості до життя в суспільстві, набір результатів навчання тощо); семантична варіативність (свідчить про розмитість значень та зміщення семантичних акцентів: «гуманітарний», «гуманістичний» та «соціогуманітарний» часто використовуються як синоніми в одному тексті); концептуальна невизначеність (методологічна нечіткість, відсутність чіткого, послідовного тлумачення явища не лише в історико-педагогічних колах, а й в інших професійних середовищах: феномен «соціогуманітарної освіти» залишається в зоні концептуальної невизначеності через зміну методологічних орієнтирів); термінологічна нестабільність (термін не має фіксованого або стандартизованого значення, що дуже важливо в історії педагогіки); теоретична та методологічна неоднозначність (соціогуманітарна освіта може тлумачитися по-різному залежно від обраного підходу: психологічного, філософського, соціального тощо, що визначається її міждисциплінарністю). Запропоновано визначення соціогуманітарної освіти як міждисциплінарного явища.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Користувач: | Аліна Ковальчук |
Дата подачі: | 01 Вер 2025 11:26 |
Оновлення: | 02 Вер 2025 07:14 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45058 |
ДСТУ 8302:2015: | Єршов М.-О. О. Термінологічний аналіз соціогуманітарної освіти як міждисциплінарного феномена. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 61–73. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.5. |