Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Термінологічний аналіз соціогуманітарної освіти як міждисциплінарного феномена

Єршов М.-О. О.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6839-622X (2025) Термінологічний аналіз соціогуманітарної освіти як міждисциплінарного феномена. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121. С. 61–73. ISSN 2663-6387. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.5.

[thumbnail of 7.pdf]
Preview
Текст
7.pdf

Завантажити (474kB) | Preview

Анотація

У статті наведено термінологічний аналіз поняття «соціогуманітарна освіта» як міждисциплінарного явища, обґрунтовано його значення, функції та завдання. Встановлено, що в сучасному науковому дискурсі триває активна історична дискусія щодо пріоритетності соціогуманітарних та природничих наук. Показано, що феномен «соціогуманітарної освіти» має характеристики, що ускладнюють його однозначне тлумачення. До них належать: полісемія (наявність кількох значень, що змінюються залежно від контексту: перелік навчальних дисциплін, зміст та процес підготовки особистості до життя в суспільстві, набір результатів навчання тощо); семантична варіативність (свідчить про розмитість значень та зміщення семантичних акцентів: «гуманітарний», «гуманістичний» та «соціогуманітарний» часто використовуються як синоніми в одному тексті); концептуальна невизначеність (методологічна нечіткість, відсутність чіткого, послідовного тлумачення явища не лише в історико-педагогічних колах, а й в інших професійних середовищах: феномен «соціогуманітарної освіти» залишається в зоні концептуальної невизначеності через зміну методологічних орієнтирів); термінологічна нестабільність (термін не має фіксованого або стандартизованого значення, що дуже важливо в історії педагогіки); теоретична та методологічна неоднозначність (соціогуманітарна освіта може тлумачитися по-різному залежно від обраного підходу: психологічного, філософського, соціального тощо, що визначається її міждисциплінарністю). Запропоновано визначення соціогуманітарної освіти як міждисциплінарного явища.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Користувач: Аліна Ковальчук
Дата подачі: 01 Вер 2025 11:26
Оновлення: 02 Вер 2025 07:14
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45058
ДСТУ 8302:2015: Єршов М.-О. О. Термінологічний аналіз соціогуманітарної освіти як міждисциплінарного феномена. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 61–73. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.5.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу