Шевцова Л. С.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6343-782X
(2025)
Формування соціальної компетентності у процесі оволодіння мовленням майбутніх учителів-словесників.
Педагогічні науки: теорія та практика. № 55.
С. 83–88.
ISSN 2786-5622.
DOI: 10.26661/2786-5622-2025-3-10.
1.pdf
Завантажити (185kB) | Preview
Анотація
У статті розглянуто формування мовленнєвої діяльності на заняттях із методики навчання польської та української мов із погляду компетентнісного підходу (зокрема, формування соціальної компетентності). Підкреслено, що завданням вищої школи є підвищення фахової підготовки майбутніх спеціалістів. Обізнаність у соціальній сфері означає добре володіння спілкуванням з навколишнім світом, планування своєї діяльності з урахуванням інтересів інших людей.Наголошено, що для успішної соціальної взаємодії слід розуміти особливості поведінки, усвідомлювати базові поняття, що стосуються взаємодії у суспільстві, та ін. Розкрито можливості компетентнісного підходу до навчання в умовах фахової підготовки вчителів-словесників.Указано, що розвиток соціальної компетентності передбачає формування вмінь: продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді; брати на себе відповідальність за прийняте рішення; спільно визначати цілі діяльності, планувати та реалізовувати соціальні проєкти; визначати мету комунікації, застосовувати ефективні стратегії спілкування залежно від ситуації та ін.Підкреслено, що важливими є соціальні чинники в повсякденному житті, студенту слід уміти висловити свої думки, самовиражатися, використовуючи природжені здібності. Для студентів важливо вміти пов’язати свої творчі та експресивні погляди з думками інших, уміти визначати та усвідомлювати соціальні й економічні можливості в суспільній діяльності. Творче вираження особистості учня в майбутньому може знайти широке застосування у професійній діяльності.Зазначено, що доцільним і практичним постає питання створення нових концепцій освіти, виникнення нових форм інтерактивної роботи з учнями.Пріоритетну роль у методичній роботі повинні відігравати сучасні технології навчання, що стимулюють творчість, ініціативу, самостійне та критичне мислення, будуються на основі різних підходів до навчання.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | соціальна компетентність, компетентнісний підхід до навчання, методика навчання польської мови, методика навчання української мови, мовленнєва діяльність, розвиток мовлення |
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) P Мова та Література > P Філологія. Лінгвістика |
| Відділи: | Інститут філології і журналістики > Кафедра слов’янської і германської філології та перекладу |
| Користувач: | Анастасія Гайдученко |
| Дата подачі: | 19 Лист 2025 14:18 |
| Оновлення: | 19 Лист 2025 14:18 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45888 |
| ДСТУ 8302:2015: | Шевцова Л. С. Формування соціальної компетентності у процесі оволодіння мовленням майбутніх учителів-словесників. Педагогічні науки: теорія та практика. 2025. № 55. С. 83–88. DOI: 10.26661/2786-5622-2025-3-10. |


