Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Формування соціальної компетентності у процесі оволодіння мовленням майбутніх учителів-словесників

Шевцова Л. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6343-782X (2025) Формування соціальної компетентності у процесі оволодіння мовленням майбутніх учителів-словесників. Педагогічні науки: теорія та практика. № 55. С. 83–88. ISSN 2786-5622. DOI: 10.26661/2786-5622-2025-3-10.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (185kB) | Preview

Анотація

У статті розглянуто формування мовленнєвої діяльності на заняттях із методики навчання польської та української мов із погляду компетентнісного підходу (зокрема, формування соціальної компетентності). Підкреслено, що завданням вищої школи є підвищення фахової підготовки майбутніх спеціалістів. Обізнаність у соціальній сфері означає добре володіння спілкуванням з навколишнім світом, планування своєї діяльності з урахуванням інтересів інших людей.Наголошено, що для успішної соціальної взаємодії слід розуміти особливості поведінки, усвідомлювати базові поняття, що стосуються взаємодії у суспільстві, та ін. Розкрито можливості компетентнісного підходу до навчання в умовах фахової підготовки вчителів-словесників.Указано, що розвиток соціальної компетентності передбачає формування вмінь: продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді; брати на себе відповідальність за прийняте рішення; спільно визначати цілі діяльності, планувати та реалізовувати соціальні проєкти; визначати мету комунікації, застосовувати ефективні стратегії спілкування залежно від ситуації та ін.Підкреслено, що важливими є соціальні чинники в повсякденному житті, студенту слід уміти висловити свої думки, самовиражатися, використовуючи природжені здібності. Для студентів важливо вміти пов’язати свої творчі та експресивні погляди з думками інших, уміти визначати та усвідомлювати соціальні й економічні можливості в суспільній діяльності. Творче вираження особистості учня в майбутньому може знайти широке застосування у професійній діяльності.Зазначено, що доцільним і практичним постає питання створення нових концепцій освіти, виникнення нових форм інтерактивної роботи з учнями.Пріоритетну роль у методичній роботі повинні відігравати сучасні технології навчання, що стимулюють творчість, ініціативу, самостійне та критичне мислення, будуються на основі різних підходів до навчання.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: соціальна компетентність, компетентнісний підхід до навчання, методика навчання польської мови, методика навчання української мови, мовленнєва діяльність, розвиток мовлення
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
P Мова та Література > P Філологія. Лінгвістика
Відділи: Інститут філології і журналістики > Кафедра слов’янської і германської філології та перекладу
Користувач: Анастасія Гайдученко
Дата подачі: 19 Лист 2025 14:18
Оновлення: 19 Лист 2025 14:18
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45888
ДСТУ 8302:2015: Шевцова Л. С. Формування соціальної компетентності у процесі оволодіння мовленням майбутніх учителів-словесників. Педагогічні науки: теорія та практика. 2025. № 55. С. 83–88. DOI: 10.26661/2786-5622-2025-3-10.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу