Анічкіна О. В., Авдєєва О. Ю., Євдоченко О. С. (2022) Формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки в закладі вищої освіти. Проблеми хімії та сталого розвитку (3). С. 3–12. ISSN 2786-4669.
768-Текст статті-1449-1-10-20221202.pdf
Завантажити (429kB) | Preview
Анотація
У статті теоретично доведено важливість і складність проблеми формування експериментальної ком-
петентності майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти. Здійснено аналіз
Стандартів вищої освіти тв освітніх програм підготовки із метою встановлення значення експерименту
в професійній підготовці хіміків. На основі синтезу існуючих трактувань сформульовано визначення понят-
тя експериментальної компетентності майбутніх хіміків. Із огляду на визначну роль експерименту в профе-
сійній діяльності хіміка та проведений аналіз літературних джерел схарактеризовано систему знань, умінь,
навичок і мотивів необхідних хімікам для виконання професійних обов’язків. У ході емпіричного дослідження
було визначено рівні сформованості експериментальної компетентності майбутніх хіміків (низький, серед-
ній, достатній, високий) на основі виділених компонентів (мотиваційний, когнітивний, операційний, діяль-
нісний) у відповідності до обраних критеріїв і відповідних їм показників. Для проведення педагогічного експе-
рименту з визначення ефективності формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків було
розроблено його теоретичні засади і програму. Констатувальний етап експерименту полягав у визначенні
сформованості експериментальної компетентності в хіміків на початковому етапі навчання. Його резуль-
тати свідчать про наявність у більшості випускників лише середнього рівня її сформованості. Формуваль-
ний етап експерименту відбувався за розробленими етапами формування експериментальної компетентності
майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки і включав: орієнтацію на оволодіння експериментальною
компетентністю; набуття теоретичної хімічної підготовки; опанування системою практичних умінь; фор-
мування первинного професійного досвіду застосування експериментальної компетентності. Ефективність
формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків за визначеними компонентами доведена
за статистично значущими позитивними змінами рівнів. Достовірність одержаних результатів дослідження
доведена з допомогою параметричного критерію порівняння відмінностей середніх величин (t-критерію Стью-
дента) для незалежних вибірок.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | експериментальна компетентність, компоненти, рівні сформованості, критерії, показники, професійна підготовка хіміків, хімічний експеримент |
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2361 Учбовий план |
Відділи: | Природничий факультет > Кафедра хімії |
Користувач: | Олена Анічкіна |
Дата подачі: | 19 Груд 2022 14:35 |
Оновлення: | 19 Груд 2022 14:35 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35626 |