Кеснер Ю. П.ORCID: https://orcid.org/0009-0003-3624-7654, Антонова О. Є.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3240-6297
(2025)
Креативність педагогів-позашкільників: концептуально-методологічні засади та інноваційні стратегії розвитку.
Актуальні питання у сучасній науці. № 38.
С. 1218–1231.
ISSN 2786-6300.
DOI: 10.52058/2786-6300-2025-8(38)-1218-1231.
1.pdf
Завантажити (357kB) | Preview
Анотація
Стаття присвячена комплексному дослідженню креативності педагогів-позашкільників через призму структурно-семантичного аналізу наукового дискурсу та методологічних підходів до формування педагогічної компетентності в контексті впровадження креативних технологій у системі неформальної освіти. За допомогою сучасних наукометричних методів, включаючи мережевий аналіз концептуальних зв’язків та тематичне картографування, виявлено поліцентричну архітектуру семантичних відносин з домінуванням тріади «освіта-вихованці-позашкільна діяльність» як концептуального ядра галузі. Застосування алгоритмів кластеризації та аналізу центральності дозволило ідентифікувати квадрантну структуру концептуального ландшафту з чіткою диференціацією базових, моторних, нішевих та emerging тематик, що засвідчує збалансованість між фундаментальними та спеціалізованими підходами у дослідженнях креативності. Особливо показовим є виявлення зростаючої уваги до психологічного благополуччя педагогів як нового моторного напряму досліджень, що відображає парадигмальний зсув від традиційних когнітивно-орієнтованих до більш холістичних підходів у розумінні творчого розвитку освітян. На основі компетентнісного підходу та з урахуванням специфічних особливостей неформального освітнього середовища розроблено інноваційну теоретичну модель креативно-технологічної компетентності педагога-позашкільника як мета-компетентності четвертого порядку. Ця багатокомпонентна модель інтегрує чотири взаємопов’язані виміри: когнітивний (знання про сучасні освітні технології, психологічні механізми творчості, принципи функціонування цифрових платформ), операційно-діяльнісний (практичні навички використання цифрових інструментів, здатність до адаптації технологій, уміння організовувати інтерактивні форми навчання), мотиваційно- ціннісний (позитивне ставлення до інновацій, готовність до експериментування, цінність творчого саморозвитку) та рефлексивний (здатність до аналізу власної діяльності, корекції педагогічних підходів, самооцінки ефективності методів) компоненти.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти > LC5201 Додаткова освіта. Доросла освіта. Неперервна Освіта |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Олена Євгеніївна Антонова |
Дата подачі: | 17 Серп 2025 18:26 |
Оновлення: | 17 Серп 2025 18:26 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44909 |
ДСТУ 8302:2015: | Кеснер Ю. П., Антонова О. Є. Креативність педагогів-позашкільників: концептуально-методологічні засади та інноваційні стратегії розвитку. Актуальні питання у сучасній науці. 2025. № 38. С. 1218–1231. DOI: 10.52058/2786-6300-2025-8(38)-1218-1231. |